З 1 січня 2013 року вступили в силу нові правила щодо оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна. На сьогоднішній день, функції щодо проведення державної реєстрації прав на нерухомість та їх обтяжень отримала Державна реєстраційна служба України, а також нотаріуси, на яких покладаються функції державного реєстратора прав.
За прогнозами значні зміни, що відбулися в процедурі державної реєстрації прав на нерухоме майно,мали на меті значно спростити цю процедуру, та повинні були допомогти уникнути багатьох проблем. Проте, як показує практика реалізація цього механізму викликає серйозні труднощі для власників нерухомого майна.
Так особа, яка має намір здійснити оформлення права власності на нерухоме майно зазвичай стикається з великою кількістю перешкод як організаційного, так і правового характеру, що в результаті викликає порушення прав власника на майно, втрачений час та зіпсовані нерви.
Зазвичай, людині не має часу перечитувати велику кількість законів та підзаконних актів та розбиратися, які документи потрібно подавати для реєстрації права власності на нерухоме майно і куди звертатися. Коли з місцем подачі все ж таки проблем не виникає, особа взявши все, що у неї є з документів по об'єкту нерухомого майна, звертається в Реєстраційну службу і тут зіштовхується з величезними чергами, неможливістю отримання належного консультування, щодо процедури проведення реєстрації права власності, неповним пакетом документів і т.д.
Аби уникнути цих проблем та допомогти Вам розібратися у незрозумілих нормах чинного законодавства, що регулюють вказану процедуру, пропонуємо поради наших спеціалістів, які були застосовані на практиці та допомогли багатьом.
Для початку особі, яка має намір здійснити державну реєстрацію права на нерухоме майно(зареєструвати право власності ) необхідно зібрати повний пакет документів, які подаються для проведення реєстрації прав та відповідають вимогам передбаченими ЗУ "Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Для прикладу розглянемо реальний випадок з нашої юридичної практики, щодо реєстрації права власності на квартиру.
У статті 19 ЗУ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень " чітко зазначений перелік підстав для проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно.
В нашій ситуації, ми звернемо увагу щодо проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно, яке було набуто на підставі рішення суду.
Відповідно до норм діючого законодавства, а саме ЗУ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та п.10. ст.. 37 Постанови КМУ від 17 жовтня 2013 р. № 868 "Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно" документами, які підтверджують виникнення, перехід та припинення речових прав на нерухоме майно, зокрема є рішення суду, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно.
Таким чином, рішення суду про визнання права власності на нерухоме майно, що набрало законної сили, є правовою підставою для внесення запису до державного реєстру прав про реєстрацію такого права.
В контексті розгляду даного питання, судове рішення - це вирок, рішення, постанова, ухвала, що ухвалені (постановлені) судами у кримінальних, цивільних, господарських справах, у справах адміністративної юрисдикції та у справах про адміністративні правопорушення, а також судовий наказ, виданий в порядку наказного провадження у цивільних справах, у тому числі й заочне рішення, яке було винесено без участі у судовому засіданні відповідача.
Таким чином, особа яка отримала рішення суду про визнання права власності на нерухоме майно, яке набрало законної сили разом з пакетом документів, повинна звернутися до відповідної реєстраційної служби.
Зазвичай тут і починаються проблеми, оскільки стає незрозуміло що ж саме потрібно подавати.
Нижче наводимо перелік документів, необхідних для реєстрації права власності на квартиру(зокрема у разі подання документів представником):
1. Паспорт (для пред'явлення) разом з копією.
2. Копія Реєстраційного номеру облікової картки платника податків.
3. Квитанція про внесення плати за Витяг.
4. Квитанція про сплату адміністративного збору.
5. Документ, що підтверджує виникнення права власності на нерухоме майно (це може бути і договір купівлі-продажу, дарування свідоцтов про право на спадщину, рішення суду і т.д.)
6. Технічний паспорт— оригінал та завірена у встановленому порядку копія;
7. Для представника фізичної (юридичної) особи — довіреність (паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер)) ;
8. для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців — Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичнихосіб-підприємців;
9. інші документи (за потребою)
Вказаний перелік документів (оригінали та завірені в установленому порядку копії, окрім паспорта, який лише пред'являється) разом з заявою (у паперовій формі) про державну реєстрацію прав та їх обтяжень подається особою, яка бажає зареєструвати право власності або ж її представником.
Після подачі документів особі надається картка прийому заяви в якій зазначено реєстраційний номер та дата подання заяви.
За відсутності підстав для відмови у її проведенні або зупиненні, чи зупиненні розгляду відповідної заяви державний реєстратор здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, після чого особа у строк, який не перевищує п'ять робочих днів з дня надходження до органу державної реєстрації прав звертається за отриманням документів про державну реєстрацію прав.
Також державним реєстратором, на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав вноситься запис до Державного реєстру прав де зазначаються дані особи заявника та вказано, що саме він є власником нерухомого майна, що було зареєстровано.
На вказаному прикладі, ми коротко пояснили Вам у чому полягає спрощена процедура державної реєстрації прав на нерухоме майно, зрозуміло, що ситуації бувають різні, проте загальна схема має такий порядок.
Проте наголошуємо це лише один з випадків за більш детальною інформацією, а також за отримання послуги щодо державної реєстрації права власності на нерухоме майно звертайтеся до юристів нашої фірми.

Наши координаты

01001, Украина, Киев
ул. Большая Житомирская, 15Б

Тел. 096-243-28-73

Тел. 050-266-27-26

Тел. 067-448-57-13

 

Е-mail: 911inua@gmail.com

Кнопка Вверх