Перш ніж подати в суд на стягнення боргу, необхідно перевірити наявність майна у боржника та накласти на нього арешт - тоді наши юристи гарантують повернення боргу кредитору!
Багато підприємців скептично ставляться до розсилці претензій боржникам, вважаючи, що усна відмова або просто ухилення від погашення боргу є остаточним рішенням контрагента і допомогти зможе вже тільки суд. Це не так. Практика професійного стягнення заборгованості показує, що за допомогою грамотного проведення претензійного врегулювання вдається повернути до 40% безнадійних боргів.
У цій статті ви прочитаєте:
Що включає в себе досудове стягнення заборгованості?
Які заходи по стягненню заборгованості дійсно ефективні?
Як з отримати безкоштовну консультацію та як працюють юристи?
Як листуватися з клієнтом-боржником по час досудового порядку стягнення заборгованості
Досудове стягнення заборгованості при грамотному підході є досить дієвим способом повернути свої гроші. Звичайно в договорі міститься лише посилання на вирішення спорів шляхом проведення переговорів. Часом вказується на обов'язкове направлення претензії і обов'язок з її розгляду супротивною стороною. Порядок направлення претензії, строки, адреса її відправки, за вкрай рідкісним винятком, не вказуються, що дає як деяку свободу дій кредитору, так і можливість уникнути відповідальності боржника.
Крім цього, якщо боржник відчуває, що із заборгованістю працюють, як правило, він не буде ухилятися від її погашення. А ось "забудькуватість" кредитора сприймається як можливість якщо і не платити зовсім, то вже точно відстрочити оплату на кілька місяців. Практика показує, що якщо в перший місяць по заборгованості компанія не зробила жодних дій щодо боржника, то повертати борг в 90% випадків доведеться тільки в судовому порядку.
Досудове стягнення заборгованості:
1 етап (063-595-87-10 – для консультацій)
Починати нагадувати про заборгованості слід відразу, як обіцяне надходження грошей не здійснилося. Менеджер, клієнт якого допустив прострочення платежу, повинен бути весь час на зв'язку з боржником і постійно нагадувати про наявність боргу. Обов'язково перевірте наявність всіх підтверджуючих документів. Якщо необхідно, складіть і підпишіть акти звірки заборгованості. Якщо документообіг в компанії великий, то можна скласти алгоритм роботи менеджера з боржниками.
2 етап: пишемо претензію
З часом кожна компанія створює свій шаблон претензії: хтось бере за основу претензії, отримані ними самими від контрагентів, хтось придумує свій шаблон, інші шукають шаблон у відкритому доступі, не надаючи йому великого значення.
Проте всі вони хороші лише для того, щоб виконати формальні вимоги договору про дотримання сторонами досудового порядку стягнення заборгованості. З метою ж повернення заборгованості дана претензія марна, і насамперед через те, що вона всього лише одна і направляють її тільки один раз. Тому краще нагадувати своїм боржникам про борг різними способами і почастіше: писати і пам'ятки про борг, і безпосередньо претензії, попередження про можливість передачі справи до суду, відіслати повідомлення про звернення до суду (як остання міра впливу). Часом ця міра по стягненню заборгованості спрацьовує, клієнт бачить, що його хитрощі не допомогли, і перед ним два варіанти: або він судиться і програє, несучи великі втрати, або починає платити без примусу.
Приблизно 83% клієнтів, перед тим як замовити юридичну послугу бажають отримати відповіді на ряд питань. Ми можемо дати відповідь на всі ваші питання:
Майоров Василь адвокат, к.ю.н. – 063-595-87-10
3 етап: нагадування
Цей документ має на меті не загрожувати, а лише нагадати у ввічливій формі, що у компанії утворилася заборгованість. Цілком можливо, це сталося ненавмисно або по якомусь непорозумінню, які часто виникають в будь бухгалтерії. Наприклад, подібне нагадування можна оформити наступним чином: "На даний момент у Вас є непогашена заборгованість перед ___ у розмірі ____ гривень, що виникла на підставі договору _____.
Відповідно до умов укладеного договору Ви прийняли на себе зобов'язання з оплати у встановлений термін, який був пропущений. Просимо Вас здійснити оплату наявної заборгованості протягом 5 (п'яти) банківських днів з моменту отримання цього повідомлення за наступними платіжними реквізитами: _______ ". Якщо боржник не відреагував на ваш лист і продовжує годувати вас сніданками, слід перейти до наступного етапу.
4 етап: досудова претензія
Новий лист вже має бути претензією в повному розумінні, вказувати на негативні наслідки для боржника і подальше звернення до суду.
Крім того, слід вказати на подальше звернення кредитора до суду і на негативні наслідки для боржника при судовому розгляді: відшкодування судових витрат (наприклад, витрати на експертизу можуть скласти в середньому від 5000 до 20 000 грн.), Відшкодування витрат на послуги адвокатів. Також слід звернути увагу боржника на зміну судової практики по стягненню судових витрат, які з кожним роком збільшуються, наближаючись до ринковими розцінками. По суду з боржника будуть стягнуті неустойки у вигляді штрафу і пені. Даний пункт слід обов'язково виділити, оскільки у відношенні його теж треба дотримати претензійний порядок, а також тому, що розмір такої неустойки часто перевищує розмір самого боргу і змушує боржника шукати компроміс.
5 етап: повідомлення про негативні наслідки
Якщо ж і після цього контрагент не реагує, вам слід прийняти наступну міру по стягненню заборгованості: рухатися далі або ж відразу звернутися до суду. А оскільки судовий розгляд триватиме не менше 3 місяців, ще один тиждень на додаткове вимога не здається марною тратою часу.
У листі слід викласти свою позицію вже максимально жорстко: контрагент вже не є партнером, він є злісним неплатником. Ви вправі повідомити боржника, що зверніться із заявою в правоохоронні органи для перевірки факту шахрайства. Зрозуміло, далеко не в кожному випадку є ознаки умислу і спочатку злочинна мета у контрагента, тому й справи за такими заявами не порушуються активно. Але по-перше, такі випадки дійсно відбуваються, а щодо деяких недобросовісних ділків дійсно виносяться обвинувальні вироки. По-друге, достатньою мірою впливу в даному випадку буде сам виклик директора боржника в правоохоронні органи.
Отримавши від кредитора претензію, боржник ще може подумати, що у нього немає реальних правових ризиків, але коли йому дзвонить слідчий і викликає для дачі пояснень (а це обов'язкова процедура перевірки заяви незалежно від його обгрунтованості), то у боржника ставлення до обов'язку деколи змінюється кардинально.
6 етап: підпис претензій
Всі претензії підписуються керівництвом компанії-кредитора з додатком відбитка печатки, щоб дані документи були згодом прийняті судом. Зрозуміло, претензія буде ефективніше, якщо вона відправлена від імені адвокатів. Сенс і юридичну вагу претензії буде таким же, але психологічна сила документа стане зовсім іншою. Боржник розуміє, що залучення адвоката для роботи з ним означає серйозні неприємності в майбутньому: суд, звернення до правоохоронних органів і т. д. Тому боржник, як правило, реагує швидко: "Навіщо відразу адвокати? Ми самі все владнаємо! ". Іноді тільки підпис адвоката під документом може зіграти вирішальну роль.
7 етап: відправка претензій
Відправляти претензію в період досудового стягнення заборгованості слід всіма наявними в розпорядженні компанії засобами. У першу чергу поштою: рекомендованим листом, обов'язково з повідомленням про вручення, з описом вкладення. Відправляти слід за всіма відомими адресами, якщо в договорі не зазначено конкретну адресу для листування, - по юридичному, фактичному, поштовому, за адресами, вказаними в документах.
Також претензію можна відвести особисто або самим, або з кур'єром вашої компанії. У цьому випадку на другому примірнику претензії необхідно поставити позначку про її отримання, вказати, ким вона отримана, дату, вхідний номер по книзі обліку вхідної кореспонденції та поставити відбиток печатки організації або хоча б штамп для кореспонденції. За умови кур'єрської доставки краще користуватися послугами служби, що має ліцензію на надання поштових послуг.
Крім того, важливо не тільки доказ отримання кореспонденції, але і швидкість реакції на неї з боку боржника. Тому листи краще дублювати факсом, а також у сканованому вигляді по всіх відомих адресами електронної пошти боржника.
Незалежно від претензійної роботи та звернення до суду по телефону підтверджуйте готовність відкликати всі претензії в разі отримання коштів. Робота по телефону з боржником ведеться мінімум раз на три дні. Такий спосіб є ефективним досудовим стягненням заборгованості і дозволяє встановити щільний контакт.

Як ми працюємо:

1.Зустріч з клієнтом;
2.Аналіз та обговорення ситуації;
3.Пропонування варіанти вирішення проблеми;
4.Відповідь на питання клієнта;
5.Підписання договору.
Юридична компанія "Майоров, Нерсесян та партнери"

Адреса: м. Київ, вул. В. Житомирська, 15
тел. 044-228-29-96 (з 10:00 до 18:00)
тел (VIBER) 063-595-87-10
Skype: mayorovgroup

Наши координаты

01001, Украина, Киев
ул. Большая Житомирская, 15Б

Тел. 096-243-28-73

Тел. 050-266-27-26

Тел. 067-448-57-13

 

Е-mail: 911inua@gmail.com

Кнопка Вверх